Hästarna och jag

Hello :)

Tänkte berätta lite om mig själv och mina hästar! :)
Jag heter Jennifer och är snart 15 år gammal, jag bor på en gård utanför Uppsala med min familj.
Det är jag och min storasyster i familjen som håller på med hästar och hon hjälper mig att utbilda, träna och tävla dem.
Ard Chuan Star
f.1993 okänd-okänd. Imp. Irland.
"Star" är familjens nuvarande enda ponny.
Jag fick henne sommaren 2008 från Måsel AB i Kungsbacka.
Hon är en maxad D-ponny som är stor och kraftig, en riktig irländare!
Innan Star kom till oss så har hon varit ute på stora tävlingsbanor med placeringar upp till Svår hoppning
och enligt uppgifter ska hon ha deltagit i EM, men jag vet inte exakt vilket år.
Hos oss var hon uppe i LA hoppning men tyvärr fick hon en senskada som tyvärr inte ville ge med sig så nu går hon på lösdrift i Köping med ett föl tillsammans med Bruksprovsegraren år 2009 Gasque RP 165. Fölet föds i mitten på april 2011


.

Diva van de Molenberg
Sto f. 2003 Triomphe De Muze- Feinschnitt. Imp Belgien.
När jag inte hade Star längre var det ju storhäst som gällde och då kom Diva in i bilden.
Diva är ett sto från Belgien som har gått några 120 inan hon kom till Sverige.
diva är rätt stor ca 1.70 kanske, hon är lite större än Justus men när dom står bredvid varandra ser det verkligen ut som att Justus är mycket större! x) Det är nog för att han är så högrest och har en stor hals.
Min syrra har tävlat henne till 1.15 och det har gått jättebra för Diva är väldigt hinderklok.
Jag rider inte så mycket på Diva längre för att kemin inte var riktigt hundra mellan oss, så det är mest Yasmine som rider henne nu. :)
Nästa år är deras mål att debutera 130 :)

Just Amazing
Val f.2006 e: Aerline H-Goldlöwe-Judex xx-Jazz-Utrillo.
Justus är Yasmines egna uppfödning.
Han föddes på sommaren 2006 och var väldigt liten och ynklig.
Han kallades för krake då men tillslut växte han upp till den stora och snygga häst han är nu.
Nu kallas han inte för krake länge för han är verkligen inte en krake, haha!
Han är ca 1,70 i mankhöjd och jättego :)
I år fick jag Justus i julklapp av min älskade syster, och det går inte att beskriva hur det känns att rida honom. Han är underbar! Tack syster ! <3
Annars  har han inte gjort så mycket eftersom han bara är 4år men har i alla fall varit med på några Louise Haaga träningar! :) Nästa år ska vi börja tävla honom så det är något att se fram emot.
- Jennifer

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Vad fint skrivet om hästarna pluttan! <3

2010-12-29 @ 11:56:50
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0