Det här äter mina hästar.

Dag 4
Båda mina hästar äter Lymos müsli. Man behöver inte tillsätta något extra för det innehåller det som en häst behöver få i sig. Vi tillsätter dock kalk (det finns vanligtvis i vattnet men blekinges vatten är himla kalkfattigt! det är för hovarna.) och gurkmeja får dom också (för att dom ska hålla sig friskare typ, haha. men det var hovslagaren som sa det).
Berra
Morgon:
3/4 Lympos Bas+ ½ skopa gurkmeja
1 kg hö
2 kg halm i hagen
Eftermiddag:
2 kg hö
Kvällsmat:
1 kg Lympos Bas+ en skopa kalk
4 kg hö

Fleur

Morgon:
1 kg Lympos Bas+ ½ skopa gurkmeja
1 kg hö
2 kg halm i hagen
Eftermiddag:
2 kg hö
Kvällsmat:
1 kg Lympos Bas+ en skopa kalk
4 kg hö
Dom går inte så hård just nu därför får dom Bas, annars äter dom Sport 2,5 kg om dagen. Vilar dom får dom också Bas.
Vet inte om det är i KG vi mäter maten i, men det är en full sån skopa som jag räknar som ett KG tror själv inte att sånt stämmer. För t.ex lusern väger ju inget och så måste man ju ha jätte mycket för att få 1 KG? Men jag kanske ska säga mått då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0