Gårdagen

Ja igår var vi som sagt och tränade i Sporren, vi hoppade lite typiska fälttävlans hinder, väldigt smala hinder, tunnor, och halmbalar, "naturhinder" och spets.
Asså Berra, vilket humör alltså :o riktigt busig ^^. Han har ju inte hoppat så mycket på länge, han var helt normal i uppvärmningen fast han fick damp när vi kom in i ridhuset så han bara började hoppa runt mig typ, haha.
Sen hoppade vi fram lite sen så i slutet av uppvärmningen på den "serien" så stannade han fast det kändes precis som han skulle hoppa och då trillade jag av, wooups. Men jag gör typ en halv volt över hans huvud och landar på ryggen rakt på bommen (som låg på marken) och Berra blir ju självklart rädd och börjar backa när jag håller i han så han drar iväg mig sen tänker jag typ "han kommer backa ända till jag släpper honom" så jag gjorde det.
Sen när jag kom på det igen så kände jag att han var väldigt osäker på om han skulle hoppa men jag höll om honom så mycket jag kunde sen hoppade vi klart serien och sen fick han jätte mycke beröm och då började dampet...
Berra blir väldigt glad när han för beröm, så om jag ska ta kort på han så kan jag klappa honom för då tar han fram öronen : knäppis ♥ Men han började bocka lite smått då och jag bara skrattade, det har han aldrig gjort innan.
Resten av hoppningen gick bra och han fortsatte bocka lite smått men sen när vi hade hoppat en ny serie så sparkade han bakut men jag sa inte så mycket, bara berömde honom.
Men när vi hoppade sista hindret så sparkade han riktigt högt och jag flög typ fram på halsen och blev ganska förvånad men jag tycker det är kul att han gör såhär för det betyder ju att han gillar det :) älskling!
Sen skulle jag rida Latte i andra gruppen och det gick riktigt bra! Ganska tuff 4 åring (hon blir 5 iår) men hon vart rädd för tunnorna och muren haha. Hon hoppade muren första gången i en riktning men hon stannade på den när vi hoppade åt andra hållet för det var ju en annan färg då xD. Sen stannade hon på tunnorna för dom var läsiga redan från början men hon fick nosa på dom sen gick det galant, när vi skrittade förbi dom första gången slängde hon sig typ in i vägen och jag höll på att trilla av då, haha.
Men jag är nöjd med båda idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0