Home!

Nu har jag precis kommit in, kom hem för ca 1 tim sen och har fixat allt i stallet och ätit!
Red Berra först och han var fin, dock har han varit finare :) red lite själv i början och red runt lite och värmde upp, gjorde små volter i galoppen så han fick jobba ordentligt med bakbenen. Sen hoppade vi lite gymnastik hoppning när Philippa hjälpe oss. Hon tränar egentligen där på onsdagar men hon skulle rida själv så därför kunde vi få hjälp idag!
Kändes jätte bra när vi hoppade gick av när jag ville och lyssnade ganska bra i början och slutet, men inte där imellan! I början var han lixom som vanlig hoppade som jag ville och så, sen när vi började hoppa bana så gick det fortare och fortare efter varje hinder och jag kunde inte hålla han så bra, men det är ett teckan på att han tycker de är kul och har saknat det!
Sen i slutet fick jag lite koll på han, haha men då gick det lite mer som vanligt.
Fick ett stopp idag och det var för att jag inte fortsätter hålla en bra galopp i kurvorna så jag saktade ner sen vid F skulle man vända in och efter 1-2 m och då hade han ingen bra galopp och jag ville att han skulle gå av stort men det gick inte för han hade ingen fart. Men man lär sig av sina misstag!
Sen fick jag rida Philippa häst Latte, det är Cocos föl fast Latte föddes 2006, men man märker lite att dom är släkt när man rider dom :)
Hoppade samma övning med henne men det kom in så många i ridhuset så vi kunde inte hoppa hela banan (det kom in 2 st men ridhuset är bara 22x44 så det blev lite trångt med hindrena då).
Fick hoppa dom olika serierna för sig. I slutet hoppade vi 100-110 cm.
Det är väldigt kul att rida storhäst ibland, Latte var helt annorlunda om man jämför med Berra :) Hon hade jätte härlig gång, hon är faktiskt till salu :( Det är faktist Coco också, eller Philippa säljer nog flera stycken för hon har ju uppfödning. sandberga.se heter hennes hemsida!
Bilden är från i vintras när Anna hade henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0