Min första häst.

Dag 3
Min första häst Valle.
Han heter egentligen Valentin men fick kallas för Valle. Det var en svart shetlandsponny som jag inte kommer ihåg så mycket om. Eller det jag inte kommer ihåg om han var när han var född och hur stor han var och sånt.
Men han var riktigt snäll men ibland var han riktigt envis och smartast i stallet!
Vi hade honom i Roneby för min storasyster hade sin häst i det stallet så hon mockade alltid då, men vi var där ca 5 gånger i veckan och red. Sen var det att vi tyckte det var kallt i stallet på vintern och jobbigt att åka bil i en halvtimme (vi var små) så vi tröttnade på honom :( hade gärna velat träffa honom idag.
Men han var ju riktigt smart då som sagt. Han gick och kissade i hagkompisarnas hö på morgonen för då ville ingen äta det förutom han själv, sen tyckte han det var tråkigt att ridas i paddock så då gick han in och rullade sig i mitten och sprang till utgången, jag fick aldrig testa detta haha. Men vi red nästan alltid ut med honom och jag har ganska många minnen får uteritterna :D underbart <3
Jag lärde mig kanske inte så jätte mycket på honom men han var den första hästen som jag galopperade på, det minns jag som igår att det var höst och jag skulle prova galoppera upp för en liten backe och mamma, pappa och resten av familjen stod på toppen av backen och skulle stanna han :)
precis när vi fått hem han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0