Presentation av mina hästar.

Dag 2

Eklyckans Bernhard "Berra"
Han är en D-ponny född 12 maj år 2003.
Jag fick han i oktober år 2008. Han är den snällaste hästen man kan hitta, han ställer alltid upp och gör så gott han kan. Vi har tillsammans startat LB+5 men vi har placeringar i LC+5 (om man inte räknar med klubbtävlingar). Han gillar som sin matte att hoppa mest, men det bästa som finns enligt honom är att tävla i skogen när matte inte har någon kontroll :D. Han är ganska speciell och man ser väldigt tydligt på hans ögon hur han känner sig (typ ledsen, glad, gosig).
Top 5
1. Skogs tävling
2. Hoppa
3. Äta
4. Gosa
5. Pilla på saker
Berras pappa, Bona Fide RW 83, welshponny (b-ponny).
Hans mamma Briljett är ett halvblod.
Fleur
Denna damen föddes år 1996 i Tyskland, därefter flyttade hon till Holland. Där bodde hon ganska länge och tävlades på högsta nivån i hoppning, det sa att hon tävlade på hög nivå i dressyr också men vet inte så mycket om det. Men det känns som det när man rider henne för hon kan allt som jag kan.
Vi har tävlat upp till LA med henne (det var min syster som gjorde det) men jag skulle gjort det i slutet av november men vi åkte inte pga snön. Annars har jag startat LB+5 med henne. Hon är inte tävlad någonting i dressyr i Sverige men det kanske det blir ändringar på :).
Hon är lite tjurig och envis av sig, haha. Hon är den som bestämmer och så fort Berra inte lyssnar på henne så börjar hon sparka mot han. När man rider henne och slår till henne med spöet så sparkar hon mot det, ett tjurighets täcken :)
gull :)
Är det något ni undrar som jag har glömt att skriva så får ni fråga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0