Ridit i ridhus :D

Idag har vi varit i ridhuset en runda!
Berra fick gå med graman för han är inte riden sen i söndags :o, har inte kunnat rida hemma för han är barfota och halkar ganska mycket och har inte kunnat rida i ridhus heller..
Men han var inte så jobbig för det, kunde ha gramanen ganska lång i slutet och ändå gick han kvar fint i formen :)
När jag skrittade fram så gjorde jag ganska mycket tempo växlingar, han är den typen som kollar läget runt omkring och går väldigt sakta. Han får göra det dom fem första minuterna sen resten av dom 10 min i skritt fick han skärpa sig lite!
Sen övade jag ganska mycket på halter i traven för när han stannar så gör han det så kraftigt så jag åker fram, men jag försökte att förvana honom lite och sakta ner lite innan och släppa lite med skänklarna och det blev mycket bättre efter det. Gjorde ganska mycket längningar och kortningar i traven också, han får för sig att korta sig lite på kortsidorna så jag var noga med att han skulle länga igenom hela kortsidan.
I galoppen samlade jag honom ganska mycket, detta har han aldrig varit något vidare bra på. Jag har heller aldrig brytt mig om det, men nu ska det övas! När jag kortade honom passade jag på att byta varv och göra byte men han bytte väldigt mycket till korsgalopp i början men det var när jag bytte om volt, sen fick han lite längre sträcka att göra det på (snett igenom) och då blev det inte korsgalopp men däremot studsade han några steg innan bytet.
Sen bytte han rent från höger --> vänster men han hade lite svårare i andra varvet men det gav sig efter några gånger :)
du är allt för mig <3
Sen fick jag hoppa upp på Fleur i slutet :D asså gud vad underbar hon är!
Red väl inte mer än 10 min men hon var uppvärmd och färdig så det var bara att sätta fart, haha.
Jag tycker att hon inte lyssnar på skänkeln så bra så jag gjorde massa små volter med henne och sen gjorde jag lite snett igenom med småvolter, först till höger sen till vänster osv...
Hann inte göra så mycket mer på min lilla tid :)
Nu känns båda fräscha inför helgens träningar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0